E-handel

En hjemmside til e-handel skal helst give dig omsætning. Og mere omsætning. Det er det det drejer sig om. Og hvis hjemmesiden skal være god, så skal den bygges på den rigtige platform af kompetente fagfolk.

Hjemmesiden kan skabe succes for din virksomhed hvis den gør hvad den skal.

Og det er vores job at sørge for det.

Slip dit forretningspotentiale løs!

E-handel er ikke blot et spørgsmål om at være tilstede online. Det er ikke svært at finde nogen der kan lave en hjemmeside. Men at finde nogen der kan skabe en troværdig, tillidsvækkende oplevelse med udgangspunkt i design, fokus på kunderespons (konvertering) og brugervenlighed? Det er noget helt andet.

At bygge en effektiv webside kræver både kunnen og erfaring.

Gør dine kunder tryg

Dine kunder er krævende og de accepterer ikke fejl og andenrangs-præsentationer.

Din førsteprioritet skal være at sørge for en overbevisende webside. Hjemmesiden skal virke professionelt fra et designmæssigt standpunkt – uanset om det er et helt nyt design eller en en grundig renovering af et eksisterende website.

Og den skal virke professionelt i sin funktionsmåde. Dine kunder skal kunne finde det de søger uden problemer. Det hele skal være hensigtsmæssigt og professionelt organiseret.

Det er netop på disse område – design og funktionalitet – at FrontIT kan levere de professionelle ydelser der tilsammen udgør en førsteklasses hjemmeside eller webshop.

En førsteklasses webside gør dine kunder trygge, og trygge kunder køber dine produkter. E-handel er nemlig mere end blot en ny måde at sælge på. E-handel tager udgangspunkt i tilliden mellem din bruger og din webshop.

Der skal fagfolk til at skabe en webshop som er overbevisende, tillidsvækkende og er let at bruge – FrontIT har kompetencerne der skal til.

Dygtige fagfolk og velfungerende projektstyring

Vi lytter -- Om opgaven er en webshop, udvikling af en app eller begge dele, så er vores tilgang den samme. Vi véd at vi bedst kan løse svære opgaver og levere gode softwareløsninger ved at stille de rigtige spørgsmål helt fra start — vi lytter til det du siger og arbejder for at give dig den løsning du har brug for.

Opskriften er enkel – IT-kompetencer på et højt niveau, selvfølgelig. Vi har leveret førsteklasses løsninger til vores konstant voksende kundebase gennem mere end et årti. Vi véd også at vi skal tale et forståeligt sprog med vores kunder, så begge parter kan forstå hinanden.

Og til sidst, projektstyring – vi véd at vores projektstyring må være så god som overhovedet muligt. Ingen detalje må blive overset og alt skal dokumenteres omhyggeligt.

De bedste platforme giver de bedste løsnigner

Når vi udvikler din e-handelsløsning, så gør vi det på gennemprøvede, brugervenlige platforme såsom Magento, Drupal Commerce, WordPress WooCommerce og Typo3 Multishop

. Disse platforme sikrer dig både en brugervenlig backend og en skalérbar løsning som kan vokse med din virksomhed.

Disse systemer er såkaldte open-source systemer som vores erfarne programmører tilpasser til netop dine behov. FrontIT’s medarbejdere er højtkvalificerede fagfolk som har indgående kendskab til de enkelte platforme og de mange muligheder som disse systemer tilbyder. De véd at de skal skabe stabile løsninger og god funktionalitet, og med disse ting som grundlag, sammen med design som er tilpasset din opgave, så giver vi dine kunder de positive oplevelser der sørger for at de kommer igen og igen.

Sådan vækker vi dit online potentiale

Under udvikling af din e-handelsløsning med FrontIT får du kompetente fagfolk med dig på hele rejsen.

Processen starter med at vi spørger indgående ind til opgaven og får fastlagt specifikationerne til dit projekt. Denne fase er måske den vigtigste del af processen. Uden en klar definition af opgaven—dvs, hvad løsningen skal kunne og hvordan den skal se ud — kan man ikke skabe den rigtige løsning.

Derefter kommer skitser og designs, som gerne følger din virksomheds designretningslinier. Eller lejligheden kan bruges til også at genopfriske virksomhedens visuelle identitet. Et virkeligt vellykket design kræver at vi lærer jer at kende, og det bestræber vi os på.

Når designet har taget form begynder fasen med webudvikling. Denne fase kræver megen omhyggelighed fordi alt skal implementeres og testes – også på forskellige devices – for at ALT kommer til at fungerer ved lancering.

Så følger den sidste fase: glæden over at se et resultat som lader dit firma realisere sit fulde potentiale for vækst.

Lad os mødes og taler sammen om din e-handelsløsning

Lad os mødes og snakke sammen om hvor megen værdi vi kan skabe for dig. E-handel hører til blandt vores spidskompetencer og vi har lavet mange vellykkede løsninger til handelsvirksomheder. Dit projekt bliver ingen undtagelse.

Kontakt os i dag og find ud af hvordan vi kan løfte din forretning til det næste niveau.

Henrik Eggert

BESTYRELSESMEDLEM

Tal med ham +45 40 340 440
Skriv til ham {js-address}

Henrik arbejder i vores Københavnskontor og har mere end 12 års erfaring med rådgivning inden for web- og mobiludvikling, strategiarbejde, digital transformation, markedspladser, online marketing og branding. Henriks tidligere professionelle erfaring inkluderer Klausen + Partners A/S, Aller Media A/S, McCann Copenhagen A/S og digitalbureauet Geist.

Vores kontorer

Sankt Annæ Plads 11
1250 Copenhagen, Denmark

Saltoniskiu 34a
LT-08105 Vilnius, Litauen

SPØRGSMÅL OG TIPS, INDEN DU UDVIKLER EN WEBSHOP

Nedenfor er et sammendrag af nøglespørgsmål som der skal tages hensyn tll inden man påbegynder et successrigt udviklingsprojekt til både små og store organisationer.

A. Din Forretning

1. Har du en webshopløsning allerede nu?

Dit nye nethandelprojekt vil blive påvirket af om din forretning p.t. kun sælger offline eller om den også er igang på internettet med en eller anden nethandelsløsning. Spørgmålet bliver så om det planlagte webshopprojekt er en opgradering af din nuværende løsning eller proces eller noget som skal udvikles fra bund af, og om den indeholder ikke kun udviklingsdelen men også andre aspekter af din forretning såsom logistik, kundesupport og lagerstyring.

2. Hvordan skal man bedst beskrive produkterne som skal sælges i din webshop?

Det er vigtigt at være klar over hvilke typer gods eller produkter man vil sælge gennem en nethandelsløsning allerede inden man påbegynder udviklingsarbejdet. Det er fordi at produktparametrene, visuelle informationer (fotos), variationer, specialtilpasninger og andre parametre som skal inkluderes i produktets tekniske beskrivelse på webshopsiden er meget vigtige.

3. Skal webshoppens produkter være håndgribelige, materielle aktiver -- kommer man til at bruge fysisk forsendelse?

Produkterne i din webshop kan være digitale (f eks, musik, fotos, e-books eller abonnementer) eller fysiske (håndgribelige). I det sidste tilfælde skal forsendelsesprocedurerne gennemtænkes på forhånd og webshoppen skal konfigureres med de disponible forsendelsesoptioner, leveringstid, returpolitikken osv.

B. Din webshops målgrupe

4. Fra hvilke lande (geografiske placeringer) må bestillinger afgives til din webshop?

Den geografiske placering af din webshops kunder påvirker valutavalg, beskatningen, levering og logistikken, og selve webshoppens procedurer; den kan også være underlagt specifikke lovkrav som er forskellige fra land til land. Hvis det er nødvendigt, af forretningsmæssige eller lovmæssige grunde, så er det altid muligt at blokere teknisk for adgang til at bestille (eller endda til at vise webshoppens sider), alt efter den besøgendes geografiske placering.

5. Hvis du sælger fysiske produkter i din webshop, til hvilke lande skal det være muligt at fragte dem?

Det er vigtigt at være klar over hvilke typer gods eller produkter man vil sælge gennem en nethandelsløsning allerede inden man påbegynder udviklingsarbejdet. Det er fordi at produktparametrene, visuelle informationer (fotos), variationer, specialtilpasninger og andre parametre som skal inkluderes i produktets tekniske beskrivelse på webshopsiden er meget vigtige.

6. Hvilke valutaer skal understøttes?

Afhængig af hvor din webshop er tilgængelig i verden, så kan den acceptere én eller flere valutaer (med mulighed for at lave forskellige prisssætninger, leveringsomkostninger og betingelser, og andre parametre som gælder for de forskellige valutaer hhv lande).

7. Hvilke sprog skal webshoppen kunne understøtte?

Webshoppen kan enten bruge et enkelt sprog eller have mulighed for flere sprog, og med mulighed for at tilknytte forskellige produktkataloger, prissætninger, leveringspriser og betingelser, returbetingelser og andre parametre, afhængig af hvilket sprog kunden bruger på websiten.

8. Skal din webshop rettes mod private kunder (b2c, business-to- consumer) eller virksomhedskunder (b2b, business-to- business)?

Nogle kommercielle parametre være forskellige, afhængig af målgruppen-- f eks kravet til at brugeren får en konto (normal praksis i b2b webshops), eller betalingsmåde (f eks, b2b kunder tillades ofte at bruge regelmæssige eller forsinkede fakturabetalinger istedet for kreditkortbetalinger, og med en konto, så har de ikke brug for at indtaste leveringsadressen hver gang, osv).

9. Skal kunden først få en konto som skal godkendes af webshoppens administrator inden de kan bestille?

Når kunden har en konto (hvadenten den bliver oprettet automatisk eller skal godkendes af administratoren), så er der en tendens til at andelen af gentagelseskunder bliver større, mulighederne for tillægssalg stiger, og bestillingsprocessen for andengangskunder bliver mere enkel. Parametre såsom leveringsadresse, sprog, valuta og leveringsbetingelser skal ikke indtastes særskilt hver gang - de bliver istedet hentet frem automatisk fra oplysningerne som blev indtastet under kontoopsætning. En database af registrerede konti skaber en potentiel marketingkanal - gennem nyhedsbreve til abonnerende kunder (undergivet lovkravene i sælgerens bopælsland og afhængig af kontoejerens tilladelse).

C. Betaling og forsendelse

10. Skal man bruge en betalingsservice?

Det er mest sandsynligt at produkterne solgt på din webshop skal ikke være gratis. Derfor skal kunderne betale for kurven ved at bruge én af de populære betalingsmåder: en international betalingsservice som PayPal eller Stripe; en regional betalingsservice som ePay/QuickPay/Klarna; en mere traditionel måde såsom bankbetaling, faktura eller efterkrav; eller sågar en modern kryptovaluta som Bitcoin.

11. Hvilke betalingsportaler kan bruges til betaling?

De mest populære og troværdige betalingsportaler i Danmark, Sverige og Norge er DIPS(www.dibs.dk), ePay (www.epay.dk), PayPal (www.paypal.com), og QuickPay (www.quickpay.net). Når man vælger betaingsmåde, skal du være meget opmærksom på hvilke valutaer den understøtter, hvilke lande de opererer i, deres måder at håndtere chargebacks eller disputes på, og, selvfølgelig, gebyrerne for at bruge deres system. Med det nuværende boom i mobilbetalinger, med Danske Banks Mobile Pay som et eksempel, så findes der betalingsservices nu som giver muligheden for omgående betaling uden at indtaste kreditkortoplysninger eller anden legitimation. Det giver kunderne mulighed for at få transaktionerne sendt til mobilappen ved at indtaste mobilnummeret under checkout. Men det er også vigtigt at afprøve hvor godt deres system fungerer på mobile enheder i det virkelige liv.

12. Hvad med skatterne? Hvor mange skattesatser findes der? Afhænger de af forsendelses / faktureringsland eller af andre parametre?

Set både fra et teknisk og forretningsmæssigt standpunkt, så skal du have kendskab til beskatningsprincipperne for produkterne solgt på webshoppen og hvordan de er forskelllige i forskellige lande og for forskellige produktgrupper/enkelte produkter. F eks, momsatsen i køberlandet skal anvendes ved checkout i webshoppen, ikke den i salgslandet.

13. Er det nødvendigt at koble dit bogholderiprogram op til din webshop?

Udvikling af en forbindelse mellem bogholderisoftwaren (en ERP løsning såsom MS NAV eller SAP eller en konventionel bogholerdisystem såsom E-Conomic) og en nethandelsløsning har fordelen at den kan forsyne webshoppen med ajourførte (normalt i realtime) data om lagerbeholdninger og ajourførte prisinformationer (herunder specielle rabatter, gældende skatter osv) Bestillingsinformationer, herunder betalingsstatus, kan let leveres fra webshoppen til bogholderiprogrammet.

En meget vigtig beslutning er når man vælge hvilken del af sådan et integreret system ville være ”sandhedskilden” -- er det bedre at din virksomhed opretter og administrerer produkterne på ERP-siden og lade webshoppen synkronisere med den, eller at administrere dem i webshoppen og send dem derfra til din ERP platform?

14. Hvilke forsendelsesmåder kan bruges?

Der er flere forsendelsesmåder som er normale nethandel.

  • Landenes nationale postsystemer, (f eks PostDanmark),
  • regionale fragtfirmaer (f eks Danske Fragtmænd), og
  • globale fragtfirmaer (f eks DHL, GLS eller FedEx).

Hvis du har en offline butik, så er det også nogle gange bekvemt for kunden at afhente varen dér. Alternativt kan du, hvis du ikke ønsker at håndtere forsendelse og logistik selv, gør brug af en dropshipping service at tage sig af disse opgaver for dig.

Afhængig af de disponible forsendelsessteder og pakkerne du sender, så er det muligt at din webshop skal bruge flere af disse måder.

15. Hvad er prisstrukturen for produktforsendelserne?

De hyppigste anvendte fragtprisoptioner er:

  • faste takster;
  • takster baseret på pakkens dimensioner eller
  • takster baseret på pakkens vægt.

Det er nogså normal praksis at gøre forsendelsen gratis i forbindelse med dyre bestillinger. Taksterne fra forskellige fragtfirmaer kan være meget forskellige, og de forskellige firmaer kan også have restriktioner på pakkens maksimumstørrele eller vægt -- dit valg af forsendelsesmåde skal tage hensyn til alle disse faktorer.

D. Produktkatalog til Webshoppen

16. Hvad bliver det skønsmæssige antal af produkter som skal sælges i webshoppen?

Det er fordelagtigt at overveje hvor mange forskellige produkter skal sælges gennem løsningen - antallet vil have en stærk indflydelse på beslutningerne i designfasen. På denne måde kommer man til at skabe den bedste og brugervenligste måde at finde rundt i shoppen på, og kan lettere finde frem til et flot design, et letbrugelig system at ordne produkterne på, en hensigstmæssig displaylayout til produkter og andre ting.

17. Hvor mange kategorier skal produkterne grupperes i? Bliver der underkategorier?

Det anslåede antal af produktkategorier og eventuelle underkategorier gøre det lettere at skabe en optimal systemarkitektur, brugeroplevelse og grafisk designløsning til shoppen.

18. Kan det samme produkt placeres i flere end én kategori eller optræde på forskellige kategoriniveauer?

Placering af et produkt i flere kategorier er normal praksis i nethandelsbranchen, og bidrager til effektiv marketing, tillægssalg, produktpakker og beslægtede teknikker såsom anbefalinger som denne: ”kunder som købte dette produkt købte også XYZ”.

19. Kan produkter i shoppen have egenskaber som kunden selv specificerer?

Produkterne kan være med eller uden tilvalgsegenskaber. Kunden kan, f eks, have mulighed for at vælge farve, størrelse, modifikationer, eller andre parametre ud fra en prædefineret liste af disponible optioner.

E. Rabatter på produkter i Webshoppen

20. Har din webshop brug for at kunne lave specielle kampagner/rabatter?

Afhængig af din forretningsmodel kan det være smart at tilføje din shop en funktionalitet som tillader forskellige prissætningsmodeller såsom kampagner (med en specificeret tisdramme - f eks til julesalg) eller rabatter (af forskellige typer, fra bestilling af store mængder til éngangsrabatter, loyalitetsrabatter og andre).

Du må heller ikke glemme gavekort. Kunder som mangler gaveideer vil tit købe disse istedet for selve produkterne -- så skal de ikke bekymrer sig om godtgørelser eller ombytning -- og de elsker at have mulighed for at tilføje en personlig besked til modtageren.

F. Håndtering af bestilinger til webshoppen

21. Sælger du færdiglavede varer eller varer fremstillet efter indviduelle ønsker?

Hvis du sælger varer lavet på bestilling (f eks computere som er udstyret med forskellige hukommelsesmængder og harddiskplads, eller kaffekrus med et individuelt tryk), så skal din produktionafdeling bruge bestillingsoplysningerne fra din webshop. Processen kan automatiseres og integreres med din nuværende produktionspipeline - hvis dine produktionsfolk ikke behøver trykke ordredetaljerne ud og bære dem rund med sig, så vil de får mere tid til at ekspedere ordrerne.

22. Vil du tilbyde expresfremstilling/levering?

Hvis det er praktisk, så er det en god ide at tilbyde expresfremstilling/levering mod ekstrabetaling. Sådanne services kan være meget vigtige i nogle sammenhæng.

23. Vil du have brug for specielle dokumenter eller emails genereret af webshoppen efter checkoutbehandling i systemet?

Standardproceduren er at sende en ordrebekræftelsesmail til kunden med ordredetaljerne og mulighed for at få faktura og et fuldstændig ordreoverblik fra webshoppens administrator. Denne funktionalitet skal analyseres og udformes baseret på din forretnings- og logistikmodeller (f eks, automatisk trykning af fragtsedler kunne være påkrævet til leveringsformål).

G. Kundeinteraktion og marketing

24. Har webshoppen brug for eftersalgsinteraktion med kunden?

After købet er fuldført i webshoppen, så kan det være gavnligt at give kunden besked per email om købets status, opfulgt af mails som angiver at forsendelsen har fundet sted. Den automatiske besked til kunden når noget går galt er også en god service der skaber højere kundetilfredshed (f eks når forsendelsen mislykkes eller kreditkortet bliver ikke godkendt). Det er også normal praksis at følge op på købet med et par spørgsmål for at måle kundetilfredshed og for muligvis at lokke kunden til at skrive en produktanmeldelse.

25. Hvordan vil du håndtere kundeservice/support i webshoppen?

Nutildags er der mange muligheder, fra traditioneller mail support til online instant chat (f eks, www.mylifechat.com service), eller en dedikeret FAQ (ofte stillede spørgsmål) side i shoppen. Generelt sagt er en letanvendlig og så-hurtig- som-mulig kundesupport én af de vigtigste faktorer for at skabe succes i en hvilken som helst nethandelsforretning. En del af customer service er at afdramatisere problemer med utilfredse kunder. I den forbindelse er det vigtigt at overveje hvor meget råderum kundeservicefolkene skal have mht at godkende refusioner, rabatter og butikkreditter til den slags kunder.

26. Hvordan vil du behandle refusioner?

Refusioner en uundgåelig del af nethandelen. Du skal gøre denne proces så enkel som mulig for kunderne -- når de når dertil at de har brug for en refusion, så er de allerede i en dårlig stemning og at gøre processen kompliceret gør dem ikke glædere. Det er en god ide at lave en aftale med et fragtfirma så kunderne kan trykke en gratis fragtseddel ud og sende produkterne tilbage til dig uden yderligere omkostninger.

27. Vil du bede om tilbagemeldinger og kritik fra kunder og vise dem offentligt frem i webshoppen?

Kunder som leder efter et produkt vil tit være interesseret i at høre om oplevelserne som andre kunder har haft med samme produkt. At gøre det muligt for kunder at lave en anmeldelse af et produkt gør det også muligt at produkter med de højeste antal stjerner kan fremhæves frem for andre produkter.

28. Skal din webshop integreres med social media?

Afhængig af din forretningsmodel, integrationen mellem webshoppen og de mest populære sociale platforme (Facebook, Instagram, Twitter eller andre), så er det forholdsvis let at lave integration ved hjælp af deres API’ere, og det kan bidrage væsentligt til en succesrig marketing af din virksomhed.

Lad os mødes

Lad os mødes for at finde ud af, hvor meget værdi vi kan tilføje din virksomhed gennem it-løsninger uanset størrelsen af ​​din virksomhed og omfanget af dit projekt.

Send os en besked Giv os et opkald

Medlemskaber og Kvalifikationer

Microsoft Silver
We employ Zend Certified engineer
DCC
All of our testers are ISTQB-certified