Hvad vi gjorde
Der blev opstillet et detaljeret sæt krav efter en workshop med kunden, hvor vi diskuterede målgruppen af brugere såvel som administratorer. Det var en stor hjælp, at kunden allerede havde et klart overblik over det indhold, som de ville have med i appen, og hvilken rolle den skulle spille.
En af de problemstillinger, vi opdagede tidligt, var den lille mængde interaktivitet i appen, som ikke blot var mindre attraktiv for brugerne, men sandsynligvis heller ikke ville blive godkendt af Apple Store.
Da den applikation, som vi skal lave, vil være mindre interaktiv og mere informativ og ikke udnytter nogen native funktioner, er der stor sandsynlighed for, at den vil blive afvist af app-butikken. Derfor foreslog vi den første lancering af applikationen som en progressiv webapp. Førstegangsbrugere skal have adgang til deres browser for at få fat i applikationen, men efter at have gemt den som en genvej, vil de være i stand til at tilgå den direkte fra deres startskærme.
Til fremtidig udvikling kan vi overveje at inkludere brugen af native funktioner (integration med kalenderen, mobilkamera, Siri, kontakter, musik osv.), som vil øge sandsynligheden for, at vores applikation vil blive godkendt af app-butikken.
For at øge brugerengagementet foreslog vi nogle funktioner, der ville gøre den teksttunge applikation mere interaktiv, såsom at kunne fremhæve og gemme tekstuddrag, som brugeren finder nyttige.