Center for Ludomani

En webbaseret applikation til en NGO, der skaber opmærksomhed om spilafhængighed.

Den korte

Center for Ludomani er et team af psykologer tilknyttet Aarhus Universitetshospital, der tilbyder gratis hjælp til dem, der kæmper spilafhængighed.

Center for Ludomani henvendte sig til os, da de besluttede sig for, at deres patienter ville kunne drage fordel af et ekstra værktøj på deres vej mod et spillefrit liv. Applikationen skulle være en kilde til generel information om spil samt et semi-personaliseret værktøj til at spore ens fremskridt og genkende risici. Center for Ludomani ledte også efter en mobil løsning, der ville kunne fungere som en app, men som var let at vedligeholde og ikke krævede, at brugerne skulle downloade opdateringer.

Hvad vi gjorde

Der blev opstillet et detaljeret sæt krav efter en workshop med kunden, hvor vi diskuterede målgruppen af brugere såvel som administratorer. Det var en stor hjælp, at kunden allerede havde et klart overblik over det indhold, som de ville have med i appen, og hvilken rolle den skulle spille.

En af de problemstillinger, vi opdagede tidligt, var den lille mængde interaktivitet i appen, som ikke blot var mindre attraktiv for brugerne, men sandsynligvis heller ikke ville blive godkendt af Apple Store.

Da den applikation, som vi skal lave, vil være mindre interaktiv og mere informativ og ikke udnytter nogen native funktioner, er der stor sandsynlighed for, at  den vil blive afvist af app-butikken. Derfor foreslog vi den første lancering af applikationen som en progressiv webapp. Førstegangsbrugere skal have adgang til deres browser for at få fat i applikationen, men efter at have gemt den som en genvej, vil de være i stand til at tilgå den direkte fra deres startskærme. 

Til fremtidig udvikling kan vi overveje at inkludere brugen af native funktioner (integration med kalenderen, mobilkamera, Siri, kontakter, musik osv.), som vil øge sandsynligheden for, at vores applikation vil blive godkendt af app-butikken. 

For at øge brugerengagementet foreslog vi nogle funktioner, der ville gøre den teksttunge applikation mere interaktiv, såsom at kunne fremhæve og gemme tekstuddrag, som brugeren finder nyttige. 

Resultat

Vi var i stand til at skabe en webbaseret applikation, som ikke blot opfyldte alle kundens krav, men som også blev færdig før tid på trods af en stram deadline. Kort efter lanceringen sørgede vi for uddannelse af en CfL-repræsentant, som derefter præsenterede applikationen for terapeuterne, der gerne vil bruge den sammen med deres patienter.

Vi var imponerede over deres professionalisme og over, at vi ikke behøvede at forklare projektet i detaljer - de forstod os og arbejdede ekstremt hurtigt. Desuden var de mere omkostningseffektive end de andre udbydere, og generelt fik vi en proces af høj kvalitet. Alt var meget gennemsigtigt, og vi følte os ikke udenfor - vi kunne nemt følge hvert enkelt trin.

Lad os høre om jeres ideer, og hvad I arbejder på!

Hvordan ser succes ud for jer og jeres virksomhed? Lad os finde ud af det sammen!

Kontakt os
Lad os høre om jeres ideer, og hvad I arbejder på!